fbpx

Het gebruiken van het netwerk van influencers is dé perfecte manier voor organisatoren om een evenement onder een betrokken publiek te promoten en zo de bezoekersaantallen te verhogen. Hoe werkt dit inzetten van influencers bij jouw evenement? Wij leggen het uit in deze blog!

Evenementen marketing: online en offline combineren

Event marketing is een marketing strategie waarbij een merk en de consumenten elkaar live en offline ontmoeten. Je kunt denken aan een training, workshop, presentatie, maar ook aan een speciale lancering van een nieuw product op een locatie. Doordat er bij zo’n evenement vooral veel emotie, directheid en interactiviteit is, vormt dit een marketing strategie met goede resultaten. Online en offline raken elkaar en dit maakt het bijzonder effectief. We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: online influencers zijn dé manier om op een geloofwaardige en effectieve manier jouw doelgroep te bereiken. In de steeds grotere online wereld vol met online advertenties, zijn we allemaal op zoek naar persoonlijk contact. En dat vinden wij onder andere bij de influencers die we volgen en vertrouwen.

Influencers inzetten bij jouw evenement!

Waarom influencers inzetten bij jouw evenement?

  • Influencers helpen je om de toekomstige bezoekers van je evenement te bereiken
  • Influencers overtuigen mensen dat het een gaaf evenement is waar je bij wilt zijn
  • Je ontvangt als bedrijf unieke en creatieve content van het evenement
  • Jouw evenement wordt met influencers niet in een commerciële e-mail of advertentie aan mensen opgedrongen, maar aangeraden door een influencer.
  • Mensen willen tegenwoordig heel graag iets beleven. Door bijvoorbeeld de Instagram stories van de influencer krijgen de volgers die niet op je evenement zijn toch het gevoel dat ze erbij zijn.
  • Als je een evenement regelt dan zie je vaak dat de ondernemer een fotograaf inhuurt en ook een leuke after-movie maakt. Deze output wordt vervolgens gebruikt voor de marketing, maar wordt ook veelal pas weer gebruikt voor de volgende editie van het evenement. Maar wanneer je influencers uitnodigt voor je evenement dan blijft jouw product/evenement onder de aandacht. De volgers kijken nog eens terug naar het evenement door middel van de gepubliceerde blog, de Instagram posts en de Facebook posts.

Wat kun je van ons verwachten?

Wil jij influencers inzetten bij jouw evenement? Wij regelen dat er op jouw evenement het door jouw gewenste aantal influencers komen. Zo krijgt jouw evenement de aandacht die jij wilt bij de door jouw gewenste doelgroep. Deze influencers zorgen ervoor dat jouw evenement online aandacht krijgt! Wij kiezen voor kwaliteit boven kwantiteit en werken veel samen met micro-influencers. Micro-influencers hebben een goede relatie opgebouwd met hun volgers en de betrokkenheid van hun volgers ligt hoog. Het bieden van een ervaring aan een micro-influencer (een preview, een VIP-ticket of toegang tot een exclusieve feestjes) is een prima vergoeding. Via de door ons gekozen micro-influencers bereik je een specifieke doelgroep, bijvoorbeeld een nichepubliek of locatie. Wij selecteren voor jou de influencers, regelen alle communicatie met ze, maken afspraken, zijn aanwezig bij jouw evenement om de influencers te helpen en stellen een rapportage op na afloop.

Voorbeeld influencer campagne

Wij hebben recent een erg succesvolle influencer campagne geregeld voor een evenement in Haarlem. In samenwerking met een evenementenbureau hebben we geregeld dat een groepje van 15 influencers als eerste dit evenement kon bezoeken. Ze kregen een rondvaart door de grachten van Haarlem, bezochten als eerste het evenement en we sloten af met een gezamenlijke lunch. Deze influencers hebben vervolgens online op de diverse kanalen content geplaatst van dit evenement. Waarbij wij afspraken hebben gemaakt over de data van publicatie en het gebruiken van speciale hashtags etc. Enkele dagen voordat het evenement live was, is er een enorme online aandacht voor het evenement geweest, waarvan het evenement enorm geprofiteerd heeft.

Wil jij meer weten over wat wij voor jou kunnen betekenen? Als influencer marketing bureau hebben wij een breed netwerk van influencers én kun jij ze inzetten voor de promotie van jouw merk! Bekijk dan alle informatie en prijzen.


Lees meer over influencer marketing