fbpx

Wil je jouw product of dienst laten promoten door een Influencer? Of ben jij een Influencer in de dop? Pak Communicatie is dé matchmaker op het gebied van Influencer marketing. Omdat Influencers met een passie voor een specifiek onderwerp (micro influencer) het beste resultaat boeken, bestaat onze database voornamelijk uit deze sociale BN’ers.

Waar letten wij op bij het selecteren van onze influencers?

1. Engagement

Hoe is de relatie van de influencer met zijn/haar volgers? Reageert de influencer op alle reacties? Gaat de influencer het gesprek aan met de volgers? Heeft de influencer een goede engagement rate? Dit zijn aspecten die wij op letten, want wij vinden interactie belangrijker dan het aantal volgers.

2. Authenticiteit

We controleren of de influencer geen vreemde samenwerkingen heeft gedaan in het verleden. Het is voor ons belangrijk dat de influencer trouw is aan zijn of haar niche. Ook vinden wij het belangrijk dat de influencer niet te veel gesponsorde content heeft. Hiermee verliest de influencer namelijk aan authenticiteit en geloofwaardigheid! Een influencer is immers méér dan enkel een uithangbord.

3. Kwaliteit

We controleren de kwaliteit van de influencer op de diverse social media kanalen. Creëert de influencer pakkende en professionele content? Zijn de teksten en foto’s aantrekkelijk?

4. Nepvolgers

Je wilt natuurlijk zeker weten dat de influencer geen nepvolgers heeft. Wij weten hoe je dit kunt opsporen en kennen alle manieren om te ontdekken of alle volgers van de influencer echt zijn. Wij werken niet samen met influencers die nepvolgers hebben gekocht.

Wil je meer weten over samenwerken met een influencer? Bekijk dan Influencers van de Pak Academie.


Lees meer over influencer marketing