fbpx

Wat voor budget heb jij nodig om te starten met influencer marketing?

Influencer marketing brengt niet per definitie hoge kosten en dus ook een hoog budget met zich mee. Het aanbieden van een ‘barter deal’ is een mooie en veel voorkomende manier van samenwerken met een influencer. Bij een barter deal verstrek jij als bedrijf de influencer het product/dienst en de influencer kan daarmee content maken en deze delen op de diverse kanalen. Nieuwe content maken is iets wat iedere influencer leuk vind om te doen! Het voordeel voor de influencer is dat hij/zij de eigen merkwaarde versterkt door een samenwerking met een mooi merk aan te gaan. Er zijn natuurlijk ook influencers die enkel voor betaalde samenwerkingen gaan. Dit is vaak afhankelijk van de waarde van het product/dienst wat er aangeboden wordt en wat de influencer vervolgens ervoor moet plaatsen en hoe groot het bereik van de influencer is.

Voordat je een samenwerking met een influencer aangaat, is het belangrijk om over een aantal punten goed te hebben nagedacht:

• Waarom wil je een influencer inzetten? Ga je voor meer traffic naar jouw website? Wil je aan linkbuilding doen voor jouw website? Wil je meer volgers op Instagram of Facebook? Wil je een aankomend evenement of een nieuw product promoten?
• Welke KPI’s koppel je hieraan? De KPI’s zijn natuurlijk afhankelijk van de keuze waarom je een influencer wilt inzetten.
• Wat is je budget? Jouw budget is bepalend voor de keuze van het aantal influencers dat je in wilt/kunt zetten en wat het doel en de KPI’s van de campagne zijn.
• Wil je met influencers een lange termijn samenwerking starten of enkel op campagne basis?
• Wanneer is de samenwerking met een influencer voor jou als bedrijf succesvol?

Wil je meer informatie over influencer marketing? Bekijk dan ook Influencers Pak Academie.


Lees meer over influencer marketing