fbpx

Wat zijn micro influencers?

Micro influencers zijn voor ons influencers met maximaal 50.000 volgers op social media. Macro-influencers hebben daarentegen een enorm bereik van méér dan 50.000 of 100.000 volgers.

Waarom is het slim om te kiezen voor micro influencers i.p.v. macro influencers?

Voor ons is zeker niet enkel het aantal volgers dat iemand heeft doorslaggevend, maar wel hoe actief en betrokken zijn die volgers? Oftewel hoeveel likes, shares en comments krijgt de influencer op de social media posts.

  • Micro-influencers zijn altijd betrokken bij hun volgers en ze reageren veel en vaak op reacties. Er is (meestal) meer interactie tussen een micro-influencer en hun volgers dan tussen de hele grote influencers en hun volgers. Ze hebben een actievere en loyalere achterban, omdat ze een kleinere achterban hebben en dus meer tijd hebben op een band op te bouwen met de volgers.
  • Micro-influencers passen bij ieder budget en ze hoeven niet altijd geld voor een samenwerking met een bedrijf. Je geeft ze de belevenis of jouw product als tegenprestatie (barter deal) voor publicatie om de social media kanalen.
    Micro-influencers zijn enorm gepassioneerd en altijd op zoek naar het maken van toffe content.
  • Micro-influencers krijgen minder sponsoraanvragen en hebben daardoor een schonere feed. Ze hebben nog niet zoveel samenwerkingen en kiezen bedrijven die echt bij ze passen
  • Micro-influencers hebben vaak een specifiekere doelgroep en zijn actief in een niche. Kenmerkend is dat ze vaak dezelfde soort volgers hebben met dezelfde specifieke interesses.

Wil je meer informatie over samenwerken met influencers? Bekijk dan hier alle informatie.


Lees meer over influencer marketing