fbpx

De kracht van influencer marketing is dat een influencer één-op-één in direct contact staat met jouw consument en ook met jouw doelgroep. Wij schreven daar al eerder een blog over: Wat is influencer marketing en wat is de kracht? Voor een bedrijf zijn er meerdere redenen waarom je ervoor kunt kiezen om influencer marketing in te zetten.

6 redenen om influencer marketing in te zetten

1. Naamsbekendheid generen
Influencers helpen jouw merk aan de man te brengen door jouw merk/product/dienst te benoemen in de content die er door de influencer geplaatst wordt. Zo wordt jouw merk zichtbaar bij zijn/haar volgers op de diverse social media kanalen. Op deze manier stijgt de naamsbekendheid van jouw merk bij de volgers van de influencer. Belangrijk is natuurlijk dat de influencer een voor jou relevante doelgroep en dus ook volgers heeft, aangezien je natuurlijk wilt dat de naamsbekendheid bij voor jou interessante mensen groeit. Door het inschakelen van de juiste influencer met de juiste doelgroep komt jouw merk onder de aandacht.

2. Interactie creëren
Via een geplaatste banner/ad van jouw bedrijf kom je er vaak niet of maar minimaal achter wat jouw doelgroep nou echt van je merk, product of dienst vindt. Een influencer heeft interactie met zijn/haar volgers en kan dus aan zijn/haar volgers vragen of ze jouw product mooi vinden, of ze het zouden kopen etc. Zo kun je als bedrijf op een natuurlijke manier meer informatie ontvangen over wat jouw doelgroep van jouw product vindt.

3. Een nieuw product of dienst lanceren
Door een relevante influencer in te schakelen, bereik je als bedrijf jouw specifieke doelgroep bij de lancering van jouw nieuwe product of dienst. Zo komt het nieuwe product of de nieuwe dienst direct bij de voor jou juiste groep mensen aan.

4. Promoten van je social media kanalen
Een influencer kan jouw social media kanalen promoten op zijn/haar eigen social media kanalen. Schakel je een influencer in met duizenden volgers, verwacht dan niet dat jij op deze manier ook duizenden nieuwe volgers genereert op je eigen kanalen. Wel komen jouw merk inclusief jouw social media kanalen bij de juiste mensen onder de aandacht en promoot je zo jouw eigen social media kanalen. Ook kun je kiezen om bijvoorbeeld een specifieke actie op te zetten met een influencer om zo ervoor te zorgen dat de volgers van de influencer ook jouw social media kanalen gaan volgen.

5. Meer websitebezoekers
Omdat influencers een trouwe en loyale groep volgers hebben, zijn influencers in staat om bezoekers naar jouw website te sturen. Dit kan bijvoorbeeld doordat de influencer een blog schrijft met een review van jouw product en een link naar jouw website plaatst. Zo krijg je promotie en méér bezoekers op jouw website.

6. SEO en linkbuilding
Influencers kunnen je enorm goed helpen met de vindbaarheid van jouw bedrijf in Google. Hoe meer relevante backlinks er naar jouw website geplaatst worden in de blogberichten op de website van influencers, hoe relevanter je site voor de zoekmachine Google wordt en hoe hoger je dus uitkomt in Google. Linkbuilding is een zeer vaak gebruikte vorm van influencer marketing.

Wil je meer weten over Influencer marketing? Neem dan contact met ons op en kijk hier voor meer informatie!


Meer lezen over influencer marketing